کمبود بیش از 12 هزار معلم در سیستان و بلوچستان

استخدام وزارت آموزش و پرورش

معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش چابهار با اشاره به رشد سریع جمعیت دانش آموزی شهرستان چابهار از کمبودشدید نیروی انسانی و استفاده از حداکثر وقت معلمان این شهرستان برای تدریس خبر داد.
حسن نوروزی درگفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در استان تصریح کرد: در کشور به ازای هر۱۲دانش آموز یک معلم وجود دارد واین درحالی است که بدترین وضعیت را استان سیستان و بلوچستان با نسبت یک به ۱۸دارد.
وی افزود: سیستان وبلوچستان بالغ بر ۱۲هزار و ششصد نفر کمبود معلم دارد و این درحالی است که در۶ساله اخیر افزون بر۱۳هزارنفر جذب آموزش و پرورش شده است.

به کانال آگهی های استخدامی رسمی بپیوندید


به گفته رییس آموزش و پرورش چابهار نیروهایی که در این در۶ساله اخیر جذب آموزش و پرورش شده اند تربیت شده دانشگاه فرهنگیان نبوده اند و نیاز به آموزش دوره های مختلف دارند که اعتبارت آموزش و پرورش برای آماده سازی آن ها کافی نیست.
نوروزی در ادامه هم چنین با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل تصریح کرد: بالغ بر۱۶۰هزار بازمانده از تحصیل در استان سیستان وبلوچستان وجود دارد که یک چهارم جمعیت ۶۰۰هزار نفری کشوری را به خود اختصاص می دهد.
وی ازجذب بیش از۱۰۰هزار بازمانده استان در دو سال گذشته خبر داد و گفت: براساس برنامه مدون آموزش و پرورش جذب بازمانده ها همچنان ادامه دارد به طوری که حتی مدیران مناطق نیز براساس جذب حداکثری بازمانده ها ارزشیابی می شوند.
معاون مدیرکل و رییس آموزش و پرورش چابهار با اشاره به جذب حداکثری پیش دبستانی در مدارس استان برای جلوگیری از پدیده بازماندگان تحصیلی تاکید کرد: درشهرستان چابهار امسال بالغ بر۶۰هزار نفر وارد پیش دبستانی شده اند که رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته ازخودنشان می دهد چراکه درسال قبل تنها ۴هزار نفر راهی پیش دبستانی های چابهار شده اند.
نوروزی در پایان بابیان اینکه باید به آموزش و پروش چابهار توجه ویژه ای شود خاطرنشان کرد: طبق آمار شهرستان چابهار به دلیل مهاجربودن بیشترین رشدجمعیت دانش آموزی را درکشور با نرخ ۱۶درصد به خود اختصاص می دهد و این درحالی است که میانگین رشد جمعیت دانش آموزی درکشور۴درصد و دراستان سیستان و بلوچستان۶درصد است.