اولویت استخدام در وزارت نفت با افراد بومی‌ است

استخدام وزارت نفت

دانلود سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی شرکت نفت

خبر 8 مرداد 96:

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت اطمینان داد که اولویت استخدام در وزارت نفت، جذب بومی‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشار خبر استخدام ۲۵۰۰ نفر در وزارت نفت، می‌تواند برای بومی‌های بیکار در مناطق پارس جنوبی، کورسوی امیدی باشد.

کارگران و نیروهای جویای کارِ جنوب خواستار این هستند که بومی‌ها به استخدام رسمی و یا قراردادی وزارت نفت دربیایند. این تقاضا بارها به طرق مختلف مطرح شده است؛ حتی نمایندگان مجلس نیز در ارتباط با این موضوع موضع‌گیری کرده واز وزارت نفت خواسته‌اند نیروهای بومی را در پروژه‌های جنوب استخدام کند.

به کانال آگهی های استخدامی رسمی بپیوندید

در همین رابطه، محسن دلاویز (مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی کشور، در خصوص لزوم جذب نیرو های بومی در منطقه پارس جنوبی گفته‌است: وزارت نفت در جذب نیروهایی که از طریق وزارت نفت استخدام می‌شوند، تمام قوانین و مقررات بالادستی از جمله قانون برنامه ششم و مقررات سازمان اداری و استخدامی را لحاظ می کند.

وی اظهار داشته: همچنین در جاهایی که برون‎سپاری انجام و امور توسط پیمانکاران اجرا می‌شود نیز با نظارت مستمر که از سوی منطقه ویژه انجام می‌شود، تلاش بر آن است در جذب نیرو، اولویت با نیروهای بومی استانی باشد.

به گفته وی، این سیاست از مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت به شمار می رود، ضمن اینکه پیمانکاران هم ترجیح می‌دهند از کسانی استفاده کنند که نیاز به تامین خوابگاه و هزینه های اضافی نباشد.

دلاویز یادآور شده‌است: در عین حال همانگونه که نمایندگان محترم استحضار دارند، برخی جذب ها توسط بخش خصوصی که اغلب در شرکت های واگذار شده مطابق با اصل ٤٤ است رخ می دهد مثل پتروشیمی ها که این گونه استخدام‎ها در حوزه اختیارات و مسئولیت های وزارت نفت نیست؛ لذا خود این شرکت ها مطابق با سیاست های خود راسا اقدام به جذب نیرو می‌کنند.