عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار در آزمون استخدامی آموزش و پرورش با پیگیری‌هایی که انجام شد، طرح «بوم برای بوم» تعریف شد یعنی نیروهای هر منطقه برای همان منطقه انتخاب شدند.

دانلود سوالات مصاحبه و گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل ازخبرگزاری فارس، قاسم احمدی لاشکی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش وپرورش در تاریخ 27 شهریور 94 برای پوشش دادن کمبودهایی که در رشته‌های مختلف آموزش و پرورش وجود داشت، آزمونی را براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برگزار کرد تا از تعداد 5 هزار نفر، 3 هزار و 704 نفر پس از پذیرفته‌شدن در آزمون و باقیمانده تا سقف 5 هزار نفر از سهمیه ایثارگران، فرزندان شاهد و جانبازان بالای 50 درصد به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

وی ادامه داد: نتایج این آزمون اعلام شده است و سه برابر ظرفیت در مرحله اول پذیرفته شدند که باید در همین ماه، در مصاحبه و گزینش حضور یابند و افراد پذیرفته شده نهایی به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان، دوره آموزشی را طی کنند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این افراد از مهر 95 در کلاس‌های درس حضور پیدا خواهند کرد و به همراه 23 هزار و 750 نفری که سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستند و درس آنها پایان می‌یابد، تقریباً نزدیک به 29 هزار نفر از اول مهر به عنوان نیروی جدید وارد کلاس درس خواهندشد.

احمدی افزود:‌ نکته‌ای که می‌تواند جذب نیروی انسانی را در آموزش و پرورش متمایز کند این است که برای اولین بار با پیگیری‌هایی که انجام شد، طرح «بوم برای بوم» تعریف شد یعنی نیروهای همان شهرستان برای همان مجموعه انتخاب شدند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در حال حاضر 56 هزار معلم مازاد در کشور داریم و دلیل آن، این است که در ابتدا این افراد در منطقه دیگری جذب شدند اما پس از چند سال، به مراکز استان‌ها منتقل شده‌اند؛ در نتیجه در یک جا تراکم نیروی انسانی و در جایی کمبود معلم وجود دارد و طرح «بوم برای بوم» برای این بود که شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

طرح بومی گزینی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش -اخبار استخدام وزارت آموزش و پرورش سال 1394 -اخبار استخدامی -آخرین اخبار استخدامی 94 -استخدام آموزش و پرورش سال 94 -استخدام آموزش و پرورش در سال جدید -دانلود سوالات مصاحبه و گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش -دانلود نمونه سوالات مصاحبه حضوری و گزینش آموزش و پرورش -آگهی استخدامی جدید