آخرین خبر از استخدام جدید آموزش و پرورش در سال 98

اخبار استخدام آموزش و پرورش 98

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود جزوه و سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

خبر 10 اردیبهشت 98:

آخرین جزئیات از استخدام جدید آموزش و پرورش در سال 98 (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با تمهیدات انجام شده برای تامین نیرو برای سال تحصیلی آینده کمبود معلم نداریم.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری آزمون استخدامی بیان کرد: نیاز‌های استخدامی براساس اهداف میان مدت و بلند مدت تعیین می‌کنیم و بر همین اساس امسال درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدام به سازمان امور اداری و استخدامی ارائه شد.

وی ادامه داد: از مجموع درخواست‌ها، ۳۰ هزار نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی و ۲۵ هزار نفر نیز از طریق کنکور جذب شوند که برای جذب در دوره‌های یکساله به محض اخذ مجوز فرآیند استخدامی را دنبال می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود معلم و ساماندهی نیروی انسانی برای مهر امسال گفت: نیازهای خود را احصا کردیم و بر این اساس آن قسمتی از فارغ التحصیلان که به ما می‌پیوندند، سرباز معلمان و خرید خدمات آموزشی و غیره مشخص شده است و با توجه به تمهیدات انجام شده با کمبود نیروی مواجه نمی‌شویم.

تبدیل وضعیت معلمان براساس پذیرش در آزمون
الهیار ترکمن بیان کرد: امسال جذب حق‌التدریس آزاد در آموزش و پرورش نخواهیم داشت چرا که ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۸ این کار را ممنوع کرده است.

وی افزود: برای تامین نیروی مورد نیاز در کلاس‌درس از ظرفیت‌های داخلی استفاده می‌کنیم همچنین تبدیل وضعیت‌ها نیز بر اساس آزمون انجام می‌شود و افراد باید در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شرکت کنند.

بدهی ۹۰۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش به فرهنگیان
معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورشدرباره وضعیت پرداخت مطالبات معلمان گفت: بر اساس تخصیص‌هایی که در ۲۹ اسفند ۹۷ باطل شد و آموزش و‌پرورش باید این اعتبارات را دریافت می‌کرد اخیرا ۲۶۱ میلیارد تومان به همراه ۵۶۶ میلیارد تومان دیگر در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

الهیار ترکمن افزود: این اعتبارات برای مواردی مانند حق‌التدریس معلمان، حق‌الزحمه امتحانات، حق‌الزحمه نیرو‌های خرید خدمات آموزشی، هزینه‌های اداری، سرانه دانش‌آموزی و سرانه مدارس شبانه‌روزی به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بنا نداریم پرداخت معوقات فرهنگیان را رسانه‌ای کنیم و آن را در قالب اخبار داخلی پورتال منتشر خواهیم کرد، گفت: اکنون با وجود پرداخت‌ هنوز به فرهنگیان بدهی داریم که پرداخت مطالبات مربوط به سه ماه پایانی سال ۹۷، حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از افزایش تخصیص‌ها این بدهی را کامل و مطالبات سال ۹۸ را با سازوکارهای تعیین شده پرداخت کنیم.

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود جزوه و سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش