آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش در سال 96

استخدام آموزش و پرورش

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود جزوه و سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

خبر 8 خرداد 96:

بازنشستگی 300 هزار معلم سونامی کمبود نیرو راه می‌اندازد

خبرگزاری ملت: عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت : بازنشستگی۳۰۰ هزار معلم تا پایان سال ۹۹، سونامی کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه به راه می‌اندازد.
به گزارش گروه فرهنگی ایرنا محمد بیرانوندی اظهار داشت: تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش در سال‌های آینده به مشکلی جدی تبدیل خواهد شد.
بنابر اعلام روز یک شنبه خبرگزاری ملت بیرانوندی افزود: برخی کارشناسان خروج ۶۰۰ هزار معلم از آموزش و پرورش در هشت سال آینده و جذب کم نیروی انسانی را به سونامی کمبود نیروی انسانی تعبیر می‌کنند.
رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دهم با بیان اینکه تا پایان سال ۹۹ بیش از ۳۰۰ هزار معلم به سن بازنشستگی خواهند رسید، اظهار کرد: این روند ادامه خواهد داشت و تا سال ۱۴۰۴ نیز ۳۰۰ هزار معلم دیگر از بدنه آموزش و پرورش خارج می‌شوند که رقمی قابل تامل است.
بیرانوند با اشاره به اینکه ظرفیت تربیت نیروی انسانی در عرصه آموزش و پرورش زیاد نیست و در سال‌های گذشته صرفا حدود ۹۲ هزار معلم آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: نیروهای مورد نیاز تاکنون از طریق ماده ۲۸ قانون و مجوزهای مجلس و فارغ التحصیلان دانشگاه شهید رجایی تامین شده است اما در سال‌های آینده ادامه این روند پاسخگوی نیروی مورد نیاز نیست.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان وزارت آموزش و پرورش باید در سال‌های ‌گذشته اقدام اساسی و جدی در راستای تربیت معلم انجام می‌دادند، یادآور شد: این در حالی است که هیچ گونه برنامه ریزی در این زمینه انجام نشده و از سه سال گذشته مسوولان به فکر رفع دغدغه تامین نیروی انسانی افتاده‌اند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برخی اقدامات در آموزش و پرورش نیز موجب شده تا نیاز به معلم بیش از گذشته شود، افزود: مثلا راه اندازی پایه ششم ابتدایی، پیش بینی افزایش هنرستان‌ها و نیاز به معلمان فنی و حرفه‌ای بیشتر منجر به افزایش نیاز به نیروی انسانی در برخی حوزه‌ها می شود.


خبر 20 اردیبهشت 96:

پیگیری اخذ مجوز برای جذب آزاد 400 نیرو در آموزش و پرورش استثنایی

خبرگزاری ایسنا : رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از این پس سالانه ۶۰۰ نفر از همکارانمان بازنشسته می شوند در حالی که دانشگاه فرهنگیان در هر سال ۲۰۰ معلم متخصص آموزش و پرورش استثنایی را تربیت می‌کند. باید امسال برای جذب آزاد ۴۰۰ نفر اقدام کنیم که مراحل دریافت مجوز را می‌گذرانیم.
مجید قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چالش بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: طی چند سال آینده با خروج تعداد قابل توجهی از همکاران آموزش وپرورش استثنایی رو به رو خواهیم شد و باید نیروی مناسب را جایگزین آنها کنیم.
وی افزود: از حالا به بعد خروجی‌های ما سالانه ۶۰۰ نفر است در حالی که دانشگاه فرهنگیان در هر سال ۲۰۰ معلم متخصص آموزش و پرورش استثنایی را تربیت کرده و وارد سیستم تعلیم و تربیت می‌کند. باید امسال برای جذب آزاد ۴۰۰ نفر اقدام کنیم که مراحل دریافت مجوز را می‌گذرانیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه داریم تا از نیروهای توانبخشی استفاده کنیم عنوان کرد: به دنبال اخذ مجوز هستیم تا فارغ‌التحصیلان رشته توانبخشی طرح خود را در مدارس استثنایی بگذرانند و از ظرفیت و توان آنها استفاده کنیم.
به گفته قدمی، بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری به ۹۵ میلیارد تومان رسیده و نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد رشد کرده است و اگر بخواهیم آن را با بودجه چهار سال گذشته مقایسه کنیم می‌توان گفت با رشد ۳۰۰ درصدی مواجهیم و نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی است.
وی تاکید کرد: به جرات باید اعلام کرد که ۹۰ درصد مشکلات آموزش و پرورش استثنایی توسط دولت حل شده است و ۱۰ درصد باقیمانده عمدتا مربوط به تجهیزات توانبخشی گرانقیمت است و تلاش می‌کنیم آن را طی برنامه ششم رفع کنیم.


خبر 16 اردیبهشت 96:

خبر اعلام فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هفته آینده

خبرگزاری صدا و سیما : سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۱۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش خبر داد.
یوسف نجفی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش هفته آینده ازطریق رسانه‌ها و مطبوعات اعلام می‌شود.
وی افزود: آموزش و پرورش امسال علاوه بر جذب ۱۵ هزار معلم جدید از طریق آزمون استخدامی ۱۰ هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را نیز در مدارس به کار خواهد گرفت.
نجفی تاکید کرد: امسال هیچ معلم حق التدریس جدید در آموزش و پرورش جذب نخواهد شد و هیچ مجوزی برای جذب این نوع معلمان صادر نکرده ایم.
سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: به دلیل بازنشستگی و خروج بیش از اندازه معلم از آموزش و پرورش این وزارتخانه در سال‌های آینده با مشکل شدید کمبود معلم روبرو خواهد شد و البته قانون بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در سال ۸۶ نیز مزید علت برای کمبود معلم در آموزش و پرورش شده است.
وی به پرداخت مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و افزود: تمام بدهی‌های معلمان حق التدریس آزاد پرداخت شده است و پاداش پایان خدمت سال ۹۴ فرهنگیان نیز پارسال پرداخت و پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ نیز که رقمی معادل ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود تامین و پرداخت آن آغاز شده است.
نجفی گفت: آموزش و پرورش همچنان ۶۰۰ میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است که امیدواریم بتوانیم این بدهی‌ها را نیز در ماه‌های آینده پرداخت کنیم.
سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش افزود: حقوق معلمان حق التدریس از این ماه همزمان با حقوق سایر کارکنان رسمی آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.
وی تاخیر در پرداخت حقوق حق التدریس را پرداخت از ردیف سایر فصول اعتبارات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که هیچ اعتباری برای این ردیف در نظر گرفته نمی‌شد و این ماه پرداخت حقوق معلمان حق التدریس از ردیف دیگری به موقع پرداخت می‌شود.