کمبود 5 هزار معلم ابتدایی در خراسان رضوی

استخدام جدید آموزش و پرورش 96

کمبود معلم دوره ابتدایی خراسان رضوی از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریس جبران می شود.
به گزارش خبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آئین معارفه رییس آئین معارفه رییس جدید آموزش و پرورش سبزوارجدید آموزش و پرورش سبزوار گفت: بر اساس برآورد های انجام شده خراسان رضوی برای مهرآینده با کمبود ۵ هزار معلم ابتدایی مواجه است.
ابوالحسن حقیقی افزود: جبران کمبود معلم دوره ابتدایی استان از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیروهای حق التدریس که در آزمون اخیر آموزش و پرورش پذیرفته شدند تا حدودی برطرف می شود.
او گفت: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی دوره ابتدایی خراسان رضوی فرسوده است که بازسازی آن نیاز به حمایت خیران و جذب اعتبارات خاص دارد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش سبزوار در بسیاری از شاخص ها رتبه نخست آموزش و پرورش استان را دارد.

به کانال آگهی های استخدامی رسمی بپیوندید


حسن محرابی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این مراسم گفت: در سه سال گذشته ۴۰ مدرسه شامل ۲۷ مدرسه روستایی و ۱۳ مدرسه شهری با هزینه ۷۰ میلیارد ریال با کمک خیران در این شهرستان احداث شد.
در این مراسم از خدمات مرتضی بینش قدردانی و حسن محرابی به عنوان معاون مدیر کل و رییس جدید اداره آموزش و پرورش سبزوار معرفی شد.
حدود ۵۲ هزار دانش آموز در ۲۸۷ مدرسه در شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.