خبر جذب 60 هزار نفر در آموزش و پرورش طی سال 98

اخبار استخدام آموزش و پرورش 98

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود جزوه و سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

خبر 18 تیر 98:

سرپرست وزیر آموزش و پرورش گفت:60 هزار معلم در سال تحصیلی جدید جذب می شوند.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما :سیدجواد حسینی در گردهمایی سالیانه مدیران استانی و روسای پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور در پردیس زینبیه شهرستان پیشوا افزود:45 هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و 15 هزار نفر دیگر از طریق آزمون ،معلمان پیش دبستانی و حق التدریس جذب خواهند شد.

وی گفت: اول مهر سال تحصیلی امسال هیچ مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود.
دکتر سیدجواد حسینی گفت: امسال ۶۸ هزار معلم از نظام تعلیم و تربیت خارج و ما این نیروها را از دانشگهای تربیت معلم، معلمان بازنشسته نیروهای خرید خدمات ، معلمان پیش دبستانی و حق تدریسها جبران می کنیم
حسینی با اشاره به لزوم توجه به جایگاه دانشگاه فرهنگیان گفت: یک رویکرد درخصوص دانشگاه فرهنگیان این است که کار پرورش نیروی انسانی متخصص، وظیفه وزارت علوم است و نگرش دیگر اینکه دانشگاه باید نیروی انسانی با شایستگی تخصصی، دانشی، شایستگی‌های تربیتی، حرفه‌ای، اخلاقی، منشی و نگرشی تأمین کند که این رسالت را فقط دانشگاه فرهنگیان می‌تواند انجام دهد.
وی تأکید کرد: هیچ نیرویی غیر از دانشگاه فرهنگیان نباید وارد مدرسه شود و در این مسیر، مجلس شورای اسلامی نیز باید یاریگر آموزش و پرورش باشد.
حسینی با اشاره به لزوم پژوهش محور کردن آموزش و پرورش گفت از استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره الگوهای یاددهی و یادگیری در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
سرپرست وزارت اموزش و پرورش افزود: دانشگاه فرهنگیان از ۹۸ پردیس و مرکز با ۷۰ هزار دانشجو برخوردار است که با دانشجوی‌های ورودی در سال تحصیلی پیش رو، تعداد دانشجویان این مراکز به یکصد هزار نفر می‌رسد.
وی گفت: نیازهای آموزش و پرورش به معلم ۷۸ هزار نفر و سقف آن ۱۳۲ هزار نفر است که با توجه به ۳۲۰ هزار بازنشسته ای که تا سال ۹۹ از چرخه آموزش خارج می‌شوند، نیاز آموزش و پرورش به ۳۴۰ هزار معلم تا سال ۱۴۰۰ می‌رسد.