محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص ماجرای استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش و گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای استخدام در این وزارتخانه نیازمند ردیف استخدامی است که خوشبختانه این سهمیه از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری اختصاص داده شده است.

استخدام مربیان پیش دبستانی-اخبار استخدام وزارت آموزش و پرورش سال 1394-استخدام آموزش و پرورش سال 94-زمان استخدام آموزش و پرورش-اخبار استخدامی-آگهی استخدامی-آگهی استخدامی جدید-آزمون استخدامی-استخدام مربیان پیش دبستانی و حق التدریسی ها-استخدام

وی، گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان را از الزامات استخدام در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این ۵ هزار نفر با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ از دانشگاه‌های دیگر جذب می‌شوند که مسیر و مقدمات قانونی آن فراهم شده است و مشغول طراحی برنامه دوره یک ساله هستیم که دانشجویان باید این دوره را بگذرانند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اعلام این خبر که این برنامه یک‌ساله به زودی از سوی مراجع مربوطه به تصویب می‌رسد، تصریح کرد: علاقه‌مندان باید منتظر باشند تا از طریق وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل واجدین شرایط و کسانی که می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند، منتشر شود و ما هم آمادگی کامل داریم که اگر همه چیز خوب پیش برود از ابتدای شهریورماه اقدامات جهت جذب این تعداد کلید بخورد.
مهر محمدی در ادامه گفت: یک برنامه حدود ۱۱ ماهه پیش‌بینی شده است که به‌صورت پیوسته طراحی می‌شود؛ این دوره از شهریور ۹۴ شروع شده و در تابستان سال ۹۵ به اتمام می‌رسد و در مهرماه نیز اسامی وارد سیستم می‌شود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره رایگان یا هزینه‌دار بودن این دوره، مطرح کرد: این مسئله از جمله مواردی است که باید سیاست‌گذاری شود و بودجه دانشگاه برای این مورد پیش‌بینی نشده است لذا باید از منابع دولتی دیگری هزینه تربیت این افراد تأمین شود یا اینکه آموزش پرورش به شکل دیگری این بودجه را تأمین کند و یا تصویب کنند که این دوره با پرداخت هزینه‌ها توسط خود متقاضیان برگزار شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه هنوز مواد آموزشی این آزمون اعلام نشده است، اضافه کرد: وقتی مقام رسمی مانند روابط‌عمومی وزارت آموزش و پروش یا روابط عمومی دانشگاه این مسئله را اعلام می‌کنند متقاضیان باید به این منابع اعتماد کنند. در حال حاضر برنامه در مرحله طراحی قرار دارد و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است لذا مواد آزمون هنوز اعلام نشده و اگر اخباری تا کنون مبنی بر وجود و اعلام این منابع شنیده می‌شود، کذب است و متقاضیان جهت اطمینان باید به منابعی چون معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان یا مرکز نیروی انسانی مراجعه کنند.
وی از انتشار دستورالعمل مربوطه تا پایان اردیبهشت سال جاری خبری داد و خاطرنشان کرد: تکلیف واجدین شرایط و چگونگی شرکت در آزمون تا این مدت روشن می‌شود.

________________________________________

دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش