آگهی استخدامی جدید-استخدام وزارت نیرو-استخدام وزارت نیرو سال ۹۴-زمان برگزاری آزمون استخدامی-آزمون استخدامی-آگهی استخدامی-استخدام-استخدام سال 94-دانلود سوالات عمومی و تخصصی استخدام وزارت نیرو-اخبار استخدامی

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو جزئیات برگزاری آزمون استخدامی شرکت‌های غیردولتی صنعت آب و برق را تشریح کرد.
علی‌اکبر مهاجری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، گفت: وزارت نیرو در مجموعه صنعت آب و برق 120 هزار نفر نیرو دارد که به‌طور طبیعی در افق 30 ساله خدمتی، سالانه شمار زیادی از آنان بازنشسته یا از صنعت خارج می‌شوند؛ لذا جهت نبود وقفه در خدمت‌رسانی، به تناسب شرایط موجود و پست‌های بلاتصدی و با تصویب مجمع عمومی ذی‌ربط، شماری نیروی جدید از طریق آزمون‌های استخدامی جایگزین می‌شوند.
وی با بیان اینکه خدمات آب و برق روز به روز در حال گسترش است، گفت: ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور در اوایل انقلاب حدود هفت‌ هزار مگاوات بوده درحالی که این رقم اکنون به بیش از 70 هزار مگاوات رسیده است.
وی افزود: سدهای در حال بهره‌برداری در اوایل انقلاب 13 سد بود و هم‌اکنون افزون‌بر 100 سد بزرگ در کشور وجود دارد.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو اظهار داشت: راهبری این مجموعه بزرگ نیازمند نیروهای کارآمد و متخصص است که باید ازطریق آزمون‌های استخدامی تامین شوند.
وی با بیان اینکه در آزمون استخدامی شرکت‌های غیر دولتی صنعت آب و برق 1794 نفر جذب خواهند شد، گفت: 33 شرکت آب و فاضلاب شهری، 23 شرکت توزیع نیروی برق و هفت شرکت مدیریت تولید برق تقاضای جذب نیرو را دارند.
وی یادآور شد: 64 رشته شغلی در این آزمون در نظر گرفته شده است که شمار زیادی از آنها در رده کارشناسی و بالاتر قرار دارند.
مهاجری تصریح کرد: در این آزمون 1182 نفر نیرو در مقطع کارشناسی و بالاتر و 612 نفر نیروی تکنسین جذب می‌شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 25 هزار نفر در آزمون استخدامی شرکت‌های غیردولتی صنعت آب و برق ثبت‌نام کرده‌اند، پیش‌بینی کرد: این تعداد تا پایان روز ثبت‌نام در تاریخ 10 اردیبهشت‌ دو تا سه برابر شود.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو اظهار داشت: حدود 30 درصد ظرفیت پذیرش این آزمون برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان واجد شرایط مندرج در آگهی استخدام در نظر گرفته شده است که انتخاب آنان تا سقف تعیین‌شده با رقابت در بین خودشان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین سه درصد از ظرفیت این آزمون براساس قوانین و ضوابط به معلولان با رقابت بین خودشان اختصاص یافته است.
مهاجری اظهار داشت: فرزندان بازنشستگان صنعت آب و برق مشروط بر اعلام رضایت سازمان مربوطه از عملکرد آنان در طول خدمت و همچنین فرزندان کسانی که در صنعت آب و برق جان‌فشانی کرده و در اثر حوادث ناشی از کار فوت کرده و یا دچار نقص عضو شده‌اند، در این آزمون از امتیاز خاصی برخوردار هستند. همچنین امتیازهایی برای زنان شاغل سرپرست خانوار، حافظان 15 جز قرآن کریم و کارکنان شرکتی شاغل در صنعت آب و برق در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه کارت‌های ورود به نشست آزمون استخدامی شرکت‌های غیردولتی صنعت آب و برق در روزهای 28 و 29 اردیبهشت‌ به ‌صورت اینترنتی قابل دریافت است، خاطرنشان کرد: این آزمون پنجشنبه 31 اردیبهشت‌ 1394 در 31 استان کشور به‌صورت همزمان برگزار می‌شود.

آگهی استخدامی جدید-استخدام وزارت نیرو-استخدام وزارت نیرو سال ۹۴-زمان برگزاری آزمون استخدامی-آزمون استخدامی-آگهی استخدامی-استخدام-استخدام سال 94-دانلود سوالات عمومی و تخصصی استخدام وزارت نیرو-اخبار استخدامی