جذب 238 هزار نفر در آموزش و پرورش طی 4 سال آینده

استخدام آموزش و پرورش

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود جزوه و سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیریت ساماندهی نیروی انسانی به استان ها واگذار شده است و برای این امر باید طی ۴ سال آینده ۲۳۸ هزار نفر جذب آموزش و پرورش شوند.

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، عصرامروز، اسفندیار چهاربند درگردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد :در سال های ۹۴ و ۹۵ ، دو آزمون استخدامی برگزار شده و در شهریور ۹۶ نیز سومین آزمون استخدامی متوالی برگزار می شود .

وی افزود: با توجه به اعلام دیرهنگام نتایج آزمون استخدامی ۹۵ ، تلاش می کنیم بخشی از دوره یکساله مهارت آموزی پذیرفته شدگان تا پایان شهریور ماه سال جاری برگزار شود و بخش کارورزی و باقی مانده دروس آن همزمان با آغاز تدریس آن ها در طول سال تحصیلی انجام گیرد .

چهاربند تصریح کرد: تمام اطلاعات سیستم بکفا از سامانه سناد تغذیه می شود و این اطلاعات براساس آمار و ارقامی است که استان ها و مناطق در این سامانه ثبت می کنند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: توزیع نیروی انسانی و تعداد کلاس ها، مواردی است که در حوزه ستاد تعیین می شود و سقف ساعات حق التدریس مدیریت سایر موارد مرتبط با ساماندهی نیروی انسانی به کمیته برنامه ریزی استان ها واگذار شده است .

وی نسبت دانش آموزان به کل کارکنان را مبنای تخصیص نیرو دانست و افزود: سهمیه بندی ها با توجه به چهار گروه، معلمان، مدیران، کیفیت بخشی ( شامل مشاوران ، رابطان ، مربیان و …)، خدمتگزاران و کارکنان اداری صورت می گیرد .

چهاربند عنوان کرد: یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند در ساماندهی بهینه نیروی انسانی کمک رسان می باشد، نسبت معلمان به کارکنان آموزشی است .

وی افزود: برای حفظ وضع موجود آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی، باید تلاش کنیم ۲۳۸ هزار نیروی مورد نیاز تا ۴ سال آینده جذب این وزارتخانه شوند .