ثبت نام بیکاران برای اخذ وام اشتغال

ثبت نام وام اشتغال

خبر 17 دی 96:

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عیسی منصوری افزود: علاوه بر این معادل یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستائیان اختصاص یافته است.
وی گفت: ثبت نام رسمی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال دانش آموختگان از دو روز دیگر در سایت کارا آغاز می شود.
منصوری افزود: در اجرای طرح اشتغال فراگیر برای سال 96 ایجاد 951 هزار فرصت شغلی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: 650 هزار شغل از این فرصتها در رشته های پر اشتغال است و در مشوق های بیمه ای هم باید تمایل به ایجاد اشتغال را بیشتر کنیم.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار افزود: طرح کارورزی دانش آموختگان از تیر امسال آغاز شده و این طرح می تواند متناسب نبودن تحصیلات دانش آموختگان با نیازهای بازار کار را در کوتاه مدت حل کند.
منصوری گفت: دانش آموختگان در این طرح 4 تا 6 ماه در واحدهای مرتبط با درسشان کارورزی می کنند و ماهانه حدود 300 هزار تومان به آنها پرداخت می شود.
وی افزود: 80 درصد کسانی که دوره های کارورزی را می گذراند در همان واحدها یا واحدهای جنبی مشغول به کار می شوند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این برنامه گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور مهارت لازم را برای ورود به بازار کار ندارند.
محمد حسینی افزود: از زمانی که موضوع اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی به مجلس آمد تا کنون یک سال گذشته اما هنوز ساز و کار اجرایی آن مشخص نشده است.
وی گفت: اگر اولویت یک کشور ایجاد اشتغال است، همه دستگاه ها به ویژه ارکان دولت باید به آن کمک کنند.
حسن طایی کارشناس حوزه اشتغال نیز در این برنامه گفت: با ورود فارغ التحصیلان دانشگاه ها به بنگاه های اقتصادی در اجرای طرح کارورزی، دانش جدید به این بنگاه ها وارد می شود.
وی افزود: 97 درصد کسانی که در طرح کارورزی شرکت کرده اند به شاغلانی موفق و مولد تبدیل شده اند.