فانی با اعلام این خبر که مجوز استخدام پنج هزار نفر لیسانس برای امسال دریافت شده که اطلاعات آن حداکثر تا یک ماه دیگر بر روی سایت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت افزود: پس از نام نویسی متقاضیان، آزمون استخدامی در تابستان امسال برگزار می شود.

استخدام مربیان پیش دبستانی-اخبار استخدام وزارت آموزش و پرورش سال 1394-استخدام آموزش و پرورش سال 94-زمان استخدام آموزش و پرورش-اخبار استخدامی-آگهی استخدامی-آگهی استخدامی جدید-آزمون استخدامی-استخدام مربیان پیش دبستانی و حق التدریسی ها-استخدام

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش عصر پنجشنبه در دیدار صمیمانه با خانواده معلمان شهید، فرهنگیان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در زاهدان ادامه داد: افراد از میان متقاضیان با مدارک لیسانس در رشته های مورد نیاز و جنسیت مورد نظر آموزش و پرورش از طریق آزمون با قید استخدام بومی انتخاب می شوند تا تقاضای انتقال کم شود.

وی اظهار داشت: افراد پذیرفته شده در این آزمون پس از گذراندن دوره یک ساله آموزش روش های تدریس در دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در می آیند. فانی تصریح کرد: فرزندان فرهنگیان در شرایط یکسان در اولویت استخدام قرار دارند زیرا با فرهنگ آموزش و پرورش آشناتر و به کارگیری آنان به نفع آموزش و پرورش کشور است و از طرفی به خواسته دیرینه فرهنگیان جامه عمل پوشانده می شود.

او در ادامه گفت: دولت در رابطه با رتبه بندی معلمان 13هزار و 500 میلیارد ریال (هزار و 350میلیارد تومان) علاوه بر بودجه 250هزار میلیارد ریالی (25 هزار میلیارد تومانی) آموزش و پرورش برای امسال پیش بینی کرده و برای سال 95 نیز سه هزار و 500 میلیارد تومان تصویب شده است. وی شایعات مبنی بر عدم امکان استفاده تمام معلمان از طرح رتبه بندی را رد کرد و افزود: شاخص های رتبه بندی تا اواسط خرداد ماه قطعی و به تصویب شورای توسعه مدیریتی کشور می رسد و پس از تشکیل پرونده و پیگیری های لازم احکام صادر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص های رتبه بندی معلمان از وظیفه معلم منبعث می شود و هر معلمی که در چارچوب کاری خود فعالیت بهتری داشته باشد رتبه بهتری خواهد گرفت. فانی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان سعی در کاهش تفاوت های درآمدی بین فرهنگیان و سایر کارمندان دولت دارد، افزود: یکی از اهداف این طرح افزایش شایستگی ها و مهارت های حرفه ای معلمان است که موجب فعالیت بیشتر آنان و ارتقای سطح علمی دانش آموزان می شود و هدف دیگر آن افزایش انگیزه در معلمان با افزایش حقوق دریافتی به واسطه ارتقای رتبه است.

وی گفت: در چند ماه اخیر آیین نامه کلاس های چند پایه به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و پرداخت هایی را بر اساس جدول تنظیم شده به معلمان چند پایه خواهیم داشت. وی اظهار داشت: سود بدست آمده معلمان از صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدای دولت یازدهم معادل سودی است که از زمان تاسیس این صندوق در سال 74 تا قبل از دولت یازدهم به آنان داده شده بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تحول در آموزش و پرورش یا اجرای عملی طرح تحول امکان پذیر است که لازمه آن برنامه ریزی و داشتن نقشه راه یعنی فراهم کردن مقدمات است. وی با اشاره به پهناوری استان سیستان و بلوچستان و دشواری های موجود در کار آموزش و پرورش این استان افزود: حق مرزی برای سیستان و بلوچستان 40 میلیارد تومان بار مالی داشت که با پیگیری های لازم موفق به پرداخت آن شدیم. فانی گفت: امیدوارم بتوانم پاسدار لایقی برای خون شهدا و ارزش ها و دستاوردهای انقلاب باشم.

دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مصاحبه و گزینش آموزش و پرورش