برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت پس از اصلاح ایرادات

استخدام وزارت نفت

دانلود سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی شرکت نفت

خبر 3 دی 96:

آزمون وزارت نفت پس از رفع ایرادات، برگزار می‌شود (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)
شاهدایی گفت: دیوان عدالت اداری از برخی شرایط آزمون استخدام وزارت نفت ایراداتی گرفت که پس از برطرف شدن این ایرادات، آزمون برگزار می‌شود.
برگزاری آزمون وزارت نفت پس از برطرف شدن ایراداتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه شاهدایی قائم مقام وزیر نفت؛ ظهر امروز در جمع خبرنگاران خوزستان با بیان اینکه در روزهای آینده خبرهای خوبی از رگ سفید منتشر می‌‍شود، اظهار کرد: امروز هم مدیران ارشد شرکت نفت در منطقه حضور پیدا کردند و مراحل نهایی مهار در حال اجراست.

وی درباره آزمون نفت، گفت: از طریق دیوان عدالت اداری ملاحظاتی روی این استخدامی‌ها شد که کارگروهی درحال بررسی این موضوعات است تا پس از اصلاح این ایرادات آزمون برگزار شود.

قائم مقام وزیر نفت بیان کرد: زمان برگزاری آزمون مشخص نیست و منتظر تأییدیه نهایی کارگروه بررسی و اصلاح آزمون هستیم.

وی درباره در نظر گرفتن سهمیه‌ای برای بومی‌ها در استخدام وزارت نفت بیان کرد: دیوان عدالت اداری در این باره نظرات خود را اعلام کرده و گفته که هیچ‌گونه استثنائی برای بومی‌ها و شاغلان نفت در این آزمون وجود نداشته باشد.

شاهدایی افزود: همه این اعتراضات دیوان عدالت اداری برای این است که وزارت نفت باید آزمون را آزاد و بدون شرایط ویژه برگزار کند.

وی بیان کرد: وزارت نفت سهمیه‌ای برای بومی‌ها، کارکنان نفت و دانشجویان دانشگاه نفت در نظر گرفته و استثناها فقط برای جانبازان و خانواده شهداست و تصمیم درباره دیگر سهمیه‌ها پس از بررسی در کارگروه مشخص می‌شود.


خبر 21 آذر 96:

آزمون استخدامی وزارت نفت پس از اصلاح ایرادات برگزار می‌شود/ استخدام نیروهای بومی باید در اولویت قرار گیرد.

علی عسگر ظاهری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان، اظهار کرد: شرایط مندرج در آگهی اولیه استخدامی وزارت نفت و عدم تخصیص سهمیه به نیروهای بومی ظلم آشکار به جوانان خوزستانی بود و تغییر در این شرایط به یک مطالبه عمومی در خوزستان تبدیل شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: کمیسیون انرژی از همان دقایق اولیه مخالفت خود را با این شرایط اعلام کرد و از وزارت نفت خواست تا با در نظر گرفتن سهمیه نیروهای بومی، سهمیه دانشجویان دانشگاه نفت نیز لحاظ شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی به توقف آزمون وزارت نفت نیز اشاره کرد و گفت: با رأی دیوان عدالت اداری برگزاری این آزمون متوقف شده و انجام این آزمون به اصلاح در بندهای آگهی استخدام موکول شده است.

ظاهری عنوان کرد: براساس ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، استخدام نیروهای بومی باید در اولویت قرار گیرد و این انتظار به‌حق از سوی جوانان خوزستانی وجود دارد که این اولویت در آزمون وزارت نفت در نظر گرفته شود.

ظاهری بیان کرد: زمان مشخصی برای برگزاری این آزمون مشخص نشده است،اما بدون شک پس از انجام اصلاحات لازم و در نظر گرفته شدن مواد قانونی این آزمون در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.