خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا دوهفته آینده ضوابط و منابع آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اعلام خواهد شد و درصورت تأیید و تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در جلسه شورای آموزش و پرروش شهرستان آزادشهر به برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: براساس مجوز سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها با مدرک لیسانس و بالاتر این فرصت را پیدا می‌کنند از طریق آزمون وارد دانشگاه شده و دوره یک‌ساله آموزش را طی خواهند کرد و در صورت موفقیت از مهر 1395 به صورت استخدام پیمانی در آموزش و پرورش به کار گرفته خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرروش در خصوص زمان و نحوه برگزاری این آزمون گفت: تا دوهفته آینده ضوابط و منابع آزمون اعلام خواهد شد و در صورت تأیید و تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بطحایی افزود: فرزندان فرهنگیان شاغل و بازنشسته در این آزمون از امتیاز ویژه برخوردارند.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرروش برای پیش‌دبستانی‌ها گفت: پیش دبستانی به عنوان یک دوره مؤثر آموزشی در دوره ابتدایی و دوره‌های بعد، مورد توجه آموزش و پرورش است و به دنبال آن هستیم که هم از حیث کمی و هم از حیث کیفی دوره پیش دبستانی را توسعه دهیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرروش افزود: از آن‌جا که دوره پیش‌دبستانی جزو دوره آموزش عمومی به شمار نمی‌آید مجبوریم این دوره را با مشارکت والدین دانش‌آموزان برگزار کنیم.

وی در زمینه بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در دوره جدید بیمه طلایی که از خرداد سال‌ جاری آغاز خواهد شد بدنبال آن هستیم که کیفیت بیمه طلایی را ارتقا دهیم کما این‌که هزینه آن نسبت به آنچه که اجرا می‌شد افزایش زیادی نداشته باشد.

بطحایی همچنین از دوبرابر شدن سرانه دانش‌آموزی در سال تحصیلی آینده خبرداد و گفت: باعنایت به همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه آموزش و پرورش، سرانه مدارس دو برابر شده و به 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود سوالات تخصصی استخدامی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مصاحبه و گزینش آموزش و پرورش