استخدام 600 نیروی انسانی در پزشکی قانونی تا پایان برنامه ششم توسعه

آزمون استخدامی وزارت بهداشت

خبر 2 مهر 97:

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در این تشکیلات باید حداقل ۵۰ نیروهای لازم برای ارائه خدمات را در اختیار داشته باشیم، گفت: ۲۳۰ نیرو در برنامه پنجم جذب کردیم و در برنامه ششم ۶۰۰ نیرو وعده داده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عبدالرزاق برزگر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی و قانونی آذربایجان شرقی در تالار اجتماعات دادگستری برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در پزشکی قانونی برای ارائه خدمات بهتر، اظهار داشت: علی رغم این کمبودها، ارائه خدمات در پزشکی قانونی متوقف نیست و حتی بیش از توان امکاناتی و نیروی انسانی خدمات ارائه می‌شود.

وی حادثه آتش سوزی قطار تبریز-مشهد را یادآور شد و گفت: در این حادثه که شناسایی افراد بیش از 1 تا 1.5 ماه تخمین زده می‌شد، در یک هفته شناسایی به اتمام رسید که این موضوع در تسکین آلام خانواده‌ها موثر بوده است.

قایم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با تاکید بر اینکه باید سوله‌های بحران در استان‌ها راه اندازی شود، خاطر نشان کرد: در برخی استانها این سوله‌ها ساخته شده ولی در برخی دیگر مانند آذربایجان شرقی به دلیل مشکلات بودجه‌ای، این موضوع هنوز مسکوت مانده است.

برزگر از وجود کمبودهای فیزیکی برای بهبود خدمات رسانی در پزشکی قانونی خبر داد و افزود: توقع ما این است که مردم مراجعه کننده که در وضعیت نا مناسب جسمی یا روحی هستند، در شرایط نا مناسب مورد معاینه و انتظار قرار نگیرند و این حق مردم است لذا باید تلاش را برای ارائه خدمات بهتر در فضای مناسب تر افزایش دهیم.

وی چالش نیروی انسانی را یکی دیگر از مشکلات پزشکی قانونی عنوان کرد و ابراز داشت: در حوزه نیروی انسانی، بر اساس چارت سازمانی 7300 پست داریم که کمتر از 3000 پست، نیرو دارد.

قایم مقام سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه دولت می‌گوید که نیروهای استخدامی را محدود کنیم ولی در این تشکیلات باید حداقل 50 نیروهای لازم برای ارائه خدمات را در اختیار داشته باشیم، گفت: 230 نیرو در برنامه پنجم جذب کردیم و در برنامه ششم 600 نیرو وعده داده شده است.