استخدام 1856 نفر در آموزش‌ و پرورش خوزستان در سال 95

استخدام 1856 نفر در آموزش‌ و پرورش خوزستان 95

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: ۱۸۵۳ نفر، امسال از طریق آزمون پیمانی و کنکور سراسری به استخدام آموزش‌وپرورش خوزستان در می‌آیند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد تقی‌زاده با اشاره به مجوز وزارتخانه برای استخدام ۲۰ هزار معلم در سراسر کشور گفت: از این تعداد، ۶۹۷ نفر فارغ‌التحصیلان  دانشگاه‌ها از طریق آزمون‌رسمی و به‌صورت پیمانی در استان خوزستان جذب می‌شوند که آموزش‌وپرورش استان، رتبه چهارم را در جذب نیروی انسانی دارد و همچنین، تعداد ۱۱۵۶ نفر از طریق آزمون سراسری کنکور و از میان فارغ‌التحصیلان پیش‌دانشگاهی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.از این لحاظ نیز، خوزستان رتبه اول جذب نیرو را دارد.

دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش برای آمادگی در آزمون سال 95

دانلود نمونه سوالات تخصصی آموزش و پرورش برای آمادگی در آزمون سال 95

دانلود جزوه و نمونه سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش

وی با تأکید بر اینکه زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی اعلام نشده، اظهار کرد: داوطلبان نیازی به حضور و مراجعه به ادارات مناطق و شهرستان‌ها ندارند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخدام تابستان امسال پیگیر اطلاعیه‌های سایت سنجش، صداوسیما و جراید باشند.
تقی‌زاده توضیح داد: پذیرفته‌شدگانی که به‌صورت پیمانی جذب می‌شوند، پس از طی مراحل استخدام که شامل آزمون کتبی، مصاحبه عمومی و تخصصی،  بررسی صلاحیت‌ها و معاینات پزشکی است، به مدت یک‌سال در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های مختلف و مهارت‌های تدریس را طی می‌کنند و سال تحصیلی ۹۶ وارد مدارس می‌شوند. پذیرفته‌شدگان کنکور و ورودی دانشگاه فرهنگیان نیز پس از ۴ سال وارد فرایند آموزش‌وپرورش می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: ۶۰ درصد نیروهایی که استخدام می‌شوند، در مقطع ابتدایی مشغول به کار خواهند شد و ۴۰ درصد نیز سهمیه دوره متوسطه اول و دوم هستند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش خوزستان نیز با اشاره به کمبود معلم در مقاطع مختلف تحصیلی گفت: این سهمیه پاسخگوی نیاز استان نیست و خروجی ما کماکان دو برابر است.
حرج چلداوی افزود: امسال حدود ۹۰۰ نفر در رشته‌های ابتدایی که اولین گروه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند،  وارد مدارس می‌شوند و حدود ۳۰۰ نفر که سال گذشته از طریق آزمون استخدامی وارد سیستم شدند، سال تحصیلی ۹۶-۹۵  در مدارس مشغول به کار می‌شوند.

خبرگزاری ایلنا