جذب 30 هزار نیرو در نیروی انتظامی با تایید ستاد کل نیروهای مسلح تا پایان برنامه ششم

استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 95

دانلود نمونه سوالات استخدامی نیروی انتظامی

در مصاحبه استخدامی نیروی انتظامی چه می پرسند؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس رفع مشکل کمبود پرسنل در ناجا را در کاهش ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور، شناسایی بهتر اشرار، تامین امنیت مردم و همچنین کشف سریع جرم موثر دانست.
روح الله بابایی صالح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد بند ( د ) ماده ۱۲۳۳ لایحه برنامه ششم مبنی بر مجوز جذب سالانه ۶ هزار نیرو به نیروی انتظامی در لایحه برنامه ششم، گفت: نمایندگان بر اساس این بند با تایید ستاد کل نیروهای مسلح به نیروی انتظامی مجوز جذب ۳۰ هزار نیرو را تا پایان برنامه یعنی سالانه ۶ هزار نیرو داده‌اند؛ انتظار می رود با جذب این تعداد نیرو در نیروی انتظامی شاهد توفیق روز افزون نیروی انتظامی در خدمت رسانی به مردم باشیم.


 نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جذب نیروی نظامی و انتظامی بستری مناسب برای شناسایی بهتر و مقابله با سوداگران و مافیای مواد مخدر است، تصریح کرد: کنترل بهتر مرزها برای جلوگیری از ورود موادمخدر مستلزم جذب نیروی بیشتر در ناجا است زیرا در حال حاضر با کمبود نیروی انتظامی و  نظامی در کشور مواجه هستیم.
 این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در ناجا کاهش ورود اتباع بیگانه به کشور، شناسایی بهتر اشرار، تامین امنیت مردم و همچنین کشف سریع جرم را به دنبال دارد، گفت: افزایش و تامین امنیت مردم در گرو افزایش نیروی انسانی ناجا است؛ انتظار می رود در جهت بهبود خدمت رسانی به شهروندان در رفع مشکلات نیروی انتظامی گام‌های اساسی برداشته شود.
 بابایی صالح با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های لازم برای جذب نیروی بیشتر در ناجا فراهم شود، افزود: اگر بسترهای مناسب برای جذب نیروی بیشتر در نیروی انتظامی فراهم شود کاهش جرم در جامعه را شاهد خواهیم بود.
 وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف اصلی ناجا است، تصریح کرد: از ارکان اساسی کار نیروی انتظامی برخورد با مجرمان و متجاوزان است که این دستگاه برخوردهای ارشادی با عواملی که آرامش و امنیت جامعه را بر هم می‌زنند را همواره در اولویت کار خود قرار داده است.
 این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه تحقق امنیت در جامعه نیازمند تلاش همگانی است، ادامه داد: امروزه فاکتورهایی مانند اقتدار، قانون‌مداری، مردم داری مبنای تبیین شعار جامعه محوری ناجا است و نیروی انتظامی تمامی اهتمام خود را در جهت خدمات رسانی بهتر و تامین امنیت مردم به کار می‌برد.
 نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم، با بیان اینکه پیشگیری از جرم از جمله ارکان مهم مقابله با ناهنجاری‌ها است، تصریح کرد: پیشگیری، هزینه های مقابله با جرم را کاهش می دهد و در واقع نیروی انتظامی با پیشگیری از جرم  هزینه های مقابله با جرم  را صرف جذب نیروی انسانی و همچنین رفع مشکلات  خود کند.
 عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه کمبود نیروی انتظامی و نظامی در کشور مشکلات زیادی را برای کشور به همراه دارد، گفت: جلوگیری از ورود آزادانه اتباع بیگانه غیرمجاز، اشرار، ورود مواد مخدر و کالای قاچاق مستلزم رفع مشکل کمبود نیرو در نیروی انتظامی است.