اخذ مجوز جذب و استخدام 10 هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت در سال 98

آزمون استخدامی وزارت بهداشت

خبر 27 تیر 98:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز جذب حدود ۱۰ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت را از سازمان امور استخدامی گرفته‌ایم .

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی ظهر پنج شنبه در حاشیه آئین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی دماوند در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به موقیعت قرار گیری رودهن، دماوند و فیروزکوه در بین دو شاهراه اصلی، افزایش ظرفیت‌های اورژانس این حوزه بررسی و اقدام ویژه خواهد شد.

وی همچنین از پیگیری احداث بیمارستان فوق تخصصی یک هزار تخت‌خوابی در شرق تهران خبر داد و افزود: احداث یک بیمارستان فوق تخصصی ۱۰۰۰ تخت‌خوابی در شرق تهران با هماهنگی دانشگاه شهید بهشتی در اتوبان شهید بابایی در دست بررسی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: توسعه تخت‌های بیمارستانی با توجه به منابع محدود و اولویت‌های منطقه‌ای در حال انجام است، البته کمبودهای موجود در تعداد تخت‌های بیمارستانی منوط به تأیید و پاسخگویی مطالعات کارشناسی است.

وی همچنین در خصوص تعدیل نیرو در بیمارستان‌های کشور گفت: این تعدیل در دست بررسی دانشگاه علوم پزشکی است و نیروهای قراردادی را به نیروهای استخدامی و پیمانی رسمی تبدیل وضعیت می‌کنیم.

نمکی همچنین از دریافت مجوز جذب حدود ۱۰ هزار نیروی انسانی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این مجوز را از سازمان امور استخدامی گرفته‌ایم و هم اکنون در حال طی مراحل گزینش نیروی انسانی هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بحث کمبود نیرو در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دماوند اشاره کرد و گفت: بحث کمبود نیرو مربوط به بیمارستان‌های دماوند نیست، بلکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با این مشکل روبرو است و تلاش ما این است که اولاً نیرویی را بیکار نکنیم و نیروهای قراردادی را به استخدام پیمانی رسمی تبدیل وضعیت کنیم و در این راستا، مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر را گرفته‌ایم و ۱۰ هزار نفر دیگر در مرحله دوم استخدام می‌شوند و امیدواریم که به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این زمینه کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر