خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت: بیشتر سهمیه استخدامی از بین ۵ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش به استان سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد.

بیشترین سهمیه استخدامی آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستانxاستخدام آموزش و پرورش سال 94xاخبار استخدام وزارت آموزش و پرورش سال 1394xآزمون استخدامی 5 هزار نیرو آموزش و پرورشxاستخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورشxاستخدام آموزش و پرورش در سال جدیدxدفترچه آزمون های استخدامی آموزش و پرورش سال های 84 86 89xدانلود نمونه سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی آموزش و پرورشxزمان استخدام آموزش و پرورشxسوالات مصاحبه و گزینش آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی‌اصغر فانی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان که با حضور مسئولان اجرایی این استان برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام موسی کاظم (ع)، اظهار داشت: نقش معلمی در وجود مبارک پیامبر بزرگ اسلام (ص) عینیت یافته زیرا ایشان نمونه کامل یک معلم برای زدودن نا آگاهی‌ها از جامعه بوده است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش آیینه تمام‌نمای جامعه و آینده کشور است و هزینه کردن در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود.

دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش

دانلود سوالات مصاحبه و گزینش آموزش و پرورش

بقیه در ادامه مطلب

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش رتبه‌های زیر 1000 کنکور در سیستان و بلوچستان، گفت: افزایش رتبه‌های کنکور و نیز ارتقاء دیگر شاخص‌ها در این منطقه از کشور نشان دهنده تلاش بی‌وقفه معلمان زحمتکش این خطه است که جای تقدیر و ستایش دارد. 

فانی افزود: شوراهای آموزش و پرورش در این دولت بسیار فعال هستند به طوری که هر ماه یکبار این شوراها تشکیل می‌شود و تشکیل این شواها حلقه همدلی و همزبانی دولت و ملت خواهد بود.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه که از سال 95 اجرایی می‌شود، سند توسعه فرصتی خواهد بود برای آموزش و پرورش زیرا مورد حمایت و تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: عدالت آموزشی، کیفیت آموزشی، تربیت، توسعه و استاندارد سازی فضاها و بسیاری از دیگر بخش‌ها در برنامه توسعه ششم در نظر گرفته شده است.

فانی خاطرنشان کرد: فضا و نیروی انسانی از محورهای اصلی در این استان است که باید به آنها بیشتر توجه کرد در همین راستا برای بحث نیروی انسانی، ایجاد پردیس دانشگاه فرهنگیان را در جنوب استان خواهیم داشت و یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، پذیرش دانشجو معلم از بوم برای بوم بوده که اجرایی شده است.

وی در زمینه سهمیه استخدامی آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: برای این منظور نیز بیشترین سهمیه استخدامی از بین 5 هزار نفری که در نظر گرفته شده به استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش همچنین افزود: در بحث استخدام نیرو بر حسب نیاز اولویت رشته و موقعیت جغرافیایی است لذا کف معدل و نمره در پذیرش نیرو بسیار حائز اهمیت خواهد بود تا بتوانیم عدالت آموزشی و توانمندی علمی دانش‌آموزان را مدنظر قرار داده و این مهم تحقق یابد.

فانی به پرداختی‌های معلمان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است تا پرداخت‌های بیشتری را برای معلمانی که شرایط سخت‌تری دارند، در نظر بگیریم در همین زمینه برای برقراری حق نوار مرزی حدود 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که از محل صرفه‌جویی و توزیع ساماندهی نیروی انسانی تامین شده است.

وی بیان کرد: در حدود 406 هزار دانش‌آموز در سطح کشور در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، در آموزش و پرورش با توجه به اینکه بودجه مدارس شبانه‌روزی و طرح روستا مرکزی در سال 93 نسبت به سال 92 دو برابر شده اما به سبب هزینه سنگین اسکان، تغذیه و دیگر امکانات اولویت با توسعه طرح روستا مرکزی و سپس شبانه‌روزی‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد راه‌اندازی اردوگاه ملی دانش‌آموزی در این استان گفت: چنانچه در این مورد نمایندگان مجلس از طریق ماده 180 و استانداری هم همکاری کنند، از محل اعتبارات عمرانی وزارتخانه، یک‌سوم اعتبار مورد نیاز تامین خواهد شد.