اخبار استخدام وزارت آموزش و پرورش سال ۱۳۹۴

آزمون استخدامی،آزمون استخدامی 5 هزیر نیرو آموزش و پرورش،اخبار استخدام وزارت آموزش و پرورش سال 1394،اخبار استخدامی،استخدام،استخدام آموزش و پرورش سال 94،استخدام مربیان پیش دبستانی،زمان استخدام،زمان استخدام آموزش و پرورش،منابع آزمون اسستخدامیبه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ آموزش‌وپرورش امسال آزمون استخدامی برای جذب ۵ هزار نیرو برگزار خواهد کرد که مذاکرات لازم برای جذب مجوز استخدام این تعداد نیرو در حال انجام است.
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش سال گذشته در حاشیه مراسم افتتاح مجلس دانش‌آموزی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درخصوص جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آموزش‌وپرورش گفت:‌ساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل ما است و بر اساس این اساسنامه دو نوع مدل پذیرش معلمان وجود دارد. در مدل نخست، داوطلبان دیپلم در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند و طی یک دوره چهارساله تحصیل در این دانشگاه به عنوان معلم فعالیت می‌کنند.
به گفته وی، طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان روش دومی برای جذب معلم وجود دارد که طبق ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه آموزش و پرورش در کنار جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان می‌تواند از فارغ التحصیلان سایر مؤسسات آموزش عالی با برگزاری آزمون پذیرش نیرو کند. برای این افراد دوره‌های یک ساله آموزشی تدوین می‌شود که در این دوره‌ها حرفه معلمی به افراد پذیرفته شده آموزش داده می‌شود.
حالا در نخستین ماه سال ۹۴ وزیر آموزش‌وپرورش از قول سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اعطای مجوز به این وزارتخانه به منظور جذب ۵ هزار نیرو خبر داده و وعده برگزاری این آزمون را آن هم به زودی می‌دهد.
تعداد زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل از سایر دانشگاه‌ها معتقدند که با تاسیس این دانشگاه و تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه فرصت حضور آنها در بدنه آموزش و پرورش تضعیف شده است.
تعدادی از این دانشجویان به خبرنگار تسنیم می‌گویند: با تاسیس دانشگاه فرهنگیان قرار شده تا نیروهای مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه تامین شود در حالیکه فارغ التحصیلان و نیروهای شایسته سایر دانشگاه‌ها که تعدادشان نیز کم نیست علاقه‌مند برای حضور در بدنه آموزش و پرورش کشور هستند ولی در شرایط کنونی فرصت این کار را ندارند چرا که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیستند.
عده‌ای از صاحب‌نظران براین باورند که می‌توان از ظرفیت فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برای جبران کمبود نیروی انسانی مورد نیاز آموزش‌وپرورش بهره جست و در کنار جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ فرهنگیان روش‌های سریعتر و کم هزینه‌تر دیگری را برای جذب نیرو در آموزش‌وپرورش به کار گرفت.
محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اعتقاد به جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها به تسنیم گفت:‌طبق اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها را با گذراندن دوره آموزشی یک ساله در آموزش و پرورش جذب کنیم. برای اجرای طرح جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در دانشگاه فرهنگیان نیازمند تدوین طرح اجرایی هستیم که هم اکنون این طرح در دست تهیه است و ممکن است از مهر سال آینده این موضوع تحقق یابد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کاهش یافته است، چون امکانات کافی را نداریم، عنوان کرد:این بدین معنا نیست که نتوانیم نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش را تأمین کنیم بلکه می‌توانیم از طریق طراحی دوره‌هایی که زمان کمتری می‌برد و بازدهی بیشتری دارد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تأمین کنیم.
با برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در سال جاری بخشی از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند به مجموعه آموزش‌وپرورش وارد شوند.
مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی نیز گروه دیگری هستند که چشم انتظار آزمون استخدامی آموزش‌‌وپرورش در سال جاری هستند. سال گذشته، فرصت دو ساله آموزش‌وپرورش برای برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به پایان رسید اما آزمونی برگزار نشد چرا که مسئولان آموزش‌وپرورش اعلام کردند، طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری سهمیه استخدامی آموزش و پرورش در سال‌های ۹۰ و ۹۱ استفاده شده است و نمی توانیم دیگر سهمیه استخدام دهیم.
عدم برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی منجر به شکل‌گیری اعتراضات گسترده‌ای در سال ۹۳ شد و حتی یکی از بندهای موافقان استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش عدم برگزاری آزمون استخدامی بود.
به هر ۴۳ هزار مربی پیش دبستانی و نیروهای شرکتی این روزها چشم انتظار هستند تا بدانند در آزمون استخدامی که مسئولان آموزش‌وپرورش قول برگزاری آن را در سال ۹۴ داده‌اند چه سهمیه‌ای به آنها اختصاص می‌یابد.
البته مسئولان آموزش‌وپرورش از برگزاری آزمون استخدامی با اولویت مربیان پیش دبستانی خبر می‌دهند. اما سوال اصلی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی این است که میزان سهمیه و اولویتی که برای آنها در نظر گرفته شده به چه صورت است؟ آیا قرار است تعداد محدودی از این نیروها جذب شوند؟‌ همچنین اولویت برای حضور نیروهای شرکتی همان نیروهایی هستند که در آزمون سال ۹۰ پذیرفته نشده‌اند؟
به گزارش تسنیم، ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تاکید می‌کند:‌تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع می‌باشد.

آزمون استخدامی،آزمون استخدامی 5 هزیر نیرو آموزش و پرورش،اخبار استخدام وزارت آموزش و پرورش سال 1394،اخبار استخدامی،استخدام،استخدام آموزش و پرورش سال 94،استخدام مربیان پیش دبستانی،زمان استخدام،زمان استخدام آموزش و پرورش،منابع آزمون اسستخدامی