آزمون استخدامی دستگاههای دولتی فروردین و آبان هرسال برگزار خواهد شد

اخبار استخدامی www.estexdam.blog.ir

معاون نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به برگزاری نخستین آزمون استخدامی متمرکز و فراگیر در خرداد ماه ،‌ گفت : ‌برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای دولتی سالی دو مرتبه آزمون استخدامی برگزار خواهد شد.
محمود عسکری آزاد در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما ( واحد مرکزی خبر ) افزود : این آزمون ها که در خرداد و آبان هر سال برگزار خواهد شد ف ویژه نهادهای مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری است.
معاون نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت :‌ در مرحله اول آزمون استخدامی برای 14 دستگاه دولتی که مجوزهای جذب نیروی انسانی را دریافت کرده اند به صورت فراگیر و مشترک برگزار می‌ شود و حدود 8 هزار نفر جذب خواهند شد.
عسکری آزاد با بیان اینکه تکلیف مجوزهای دومین آزمون استخدامی نیز تا شهریور مشخص می‌شود ، گفت : در آبان ماه آزمون استخدامی دوم برگزار خواهد شد و 45 روز قبل از آن باید تکلیف مجوزها مشخص شده باشد.
معاون نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه این آزمون ها ارتباطی با قبول شدگان آزمون های استخدامی 92 و 91 ندارد ، گفت :‌ جذب قبول شدگان این آزمون ها مشکل تامین اعتبار داشت که در بودجه 94 تامین و استخدام از محل مجوز مربوط به خود انجام خواهد شد و در استان ها فرآیند صدور احکام انجام می شود.
آمار کارمندان دولت بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر است و وزارت آموزش و پرورش،‌وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و‌ وزارت علوم و تحقیقات همراه با دانشگاه‌ها بیشترین و وزارت دادگستری کمترین نیروی انسانی را دارند.

اخبار استخدامی www.estexdam.blog.ir